Home » Retourneren

Retourneren

U dient altijd eerst een retour aanvraag bij ons in te dienen, voordat u uw bestelling terugzendt. U kunt hiervoor onderstaand formulier gebruiken. Wij verzoeken u eerst goed de voorwaarden door te nemen.

Voorwaarden retourneren

Bij het retourneren van bestellingen zijn de volgende voorwaarden van toepassing:

  • U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
  • U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen.
  • Tijdens de bedenktijd bent u zorgvuldig omgegaan met het product en de verpakking. Het product is slechts uitgepakt of gebruikt in mate die nodig is om de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Hierbij dient u als uitgangspunt te nemen dat u het artikel zo hebt behandeld zoals u een product bekijkt in een fysieke winkel.
  • De verpakking van het product dient ongeopend, onbeschadigd of onbeschreven te zijn.
  • Het product wordt goed verpakt en verzonden in een overdoos. Het RMA-nummer dat u van ons ontvangt dient duidelijk zichtbaar te zijn aan de buitenkant van het pakke
  • U plakt geen stickers of plakband op het product.
  • Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.
  • Wij adviseren u om producten bij ontvangst voor bevestiging goed te controleren. Indien u namelijk een product retourneert met gebruiker sporen welke niet zijn gemeld na ontvangst dan zal er mogelijk een waardevermindering van toepassing zijn op het door u bestelde artikel, waarvoor u aansprakelijk bent. De waardevermindering kan oplopen tot 100%, omdat artikelen in sommige gevallen helemaal niet meer te verkopen zijn.
  • Wij zullen het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
  • Voor eventuele schade of vermissing tijdens het transport naar ons toe bent u verantwoordelijk.

Defecten

Alle bovengenoemde voorwaarden zijn van toepassing. Echter begrijpen wij dat verpakkingen mogelijk niet meer in uw bezit zijn en het product gebruikerssporen kan bevatten. Hier gaan wij coulant mee om.

  • Indien u een defect meldt buiten de bedenktijd om dan heeft u geen recht op creditatie van het aankoopbedrag van het product.
  • Uw defect zal beoordeeld worden door de fabrikant. Indien de fabrikant het defect vast stelt dan ontvangt u van ons een nieuw product (mits nog aanwezig in ons assortiment). Mochten wij het product niet meer kunnen leveren vergoeden wij u het aankoopbedrag.
  • Tijdens de onderzoeksperiode van het defect kunnen wij u geen tijdelijk vervangende oplossing bieden.
  • Mocht het product als niet defect worden beoordeeld door de fabrikant, dan zijn wij genoodzaakt het product naar de eindgebruiker te retourneren.
  • Verzendkosten van het defecte product van eindgebruiker naar het verkooppunt worden door ons (het verkooppunt) vergoed indien het product door de leverancier is beoordeeld als defect. Bewaar daarom altijd goed het betaalbewijs van de verzendkosten. Indien u geen betaalbewijs kunt overleggen worden de verzendkosten niet vergoed.
  • Voor het retour sturen van defecte producten vanuit België gelden bovenstaande regels. Echter vergoeden wij tot een maximum bedrag van € 8,- voor het verzenden van het defecte product van de eindgebruiker naar het verkooppunt.

Retour formulier

Behandeling retourorders

Wanneer Reservoirshop.nl uw bestelling heeft ontvangen, sturen wij u een ontvangstbevestiging per e-mail. Op die manier wordt u geïnformeerd over de status van de afhandeling. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.

Wij zullen het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Heeft u een klacht?

We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@reservoirshop.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting Webwinkelkeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is, dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

De waardering van www.reservoirshop.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.3/10 gebaseerd op 438 reviews.